Tuesday 6 November 2012

Debaran.....

Assalamualaikum Readers..

Tinggal lebih kurang 10 hari sebelum zila menghadiri interview government ni..macam- macam rasa ada di dalam hati dan perasaan ni..

Agaknya orang lain yang nak interview government semua gitu ke..Ya Allah..permudahkanlah urusan kami nanti..Insyaallah..

Macam2 persiapan kena buat sampai hari ni..antaranya photostat dokumen yang diperlukan..zila baru buat satu salinan..sebab dalam surat jemputan tebiu tu xcakap nak berapa copy..tapi dlm ebook yang zila beli nasihatkan buat 3 copies..so..xpelah nnti zila buat la 2 salinan lagi tu...

Lagi satu..resume dinasihatkan jgn print atas paper biasa, kena paper glossy..Alhamdulillah urusan tu Allah dah permudahkan untuk zila..kedai photocopy kat UIA yang dekat masjid tu memang ada paper glossy..xpe mahal sikit..investment..hehehe...

Ermm...sekarang zila rasa macam banyak nya benda nak kena baca..bercelaru la pulak..apa la zila ni kan..nak kata zila mula last minute xjugak..kalau pasal AADK..lama jugak zila mula membaca..tapi kadang2 bila recall balik...apa yang zila ingat..hahah...ni pun masalah jugak..

Dari pagi tadi, zila buka ebook ni nak baca..tapi xhabis2 lagi..masa mula2 beli dulu dah baca..tapi skarang nak segarkan memori yang dulu...banyak faedah beli buku ni..Insyaallah dapat bagi panduan serba sedikit..

Tadi zila buka buku, hajat di hati nak tulis skrip untuk interview..tapi.........hehe..tak tertulis lagi..blog pulak yang zila tulis...poorah zila ni....

Zila pon xtau berape peratus ilmu yang ada dalam dada ni sebagai persediaan nak pergi interview...yang zila tau zila kena bnyak membaca lagi...Kuatkan semangat Zila..

Benar kata orang, nak berjaya dalam hidup ini tak mudah..pelbagai cabaran harus ditempuhi..pengorbanan masa, wang ringgit, titik peluh serta sokongan daripada orang2 di sekeliling kita memainkan peranan yang penting untuk kita berjaya..

Macam interview ini jugak, bermula dengan exam di UM, abang Jamal yang bersusah payah menghantar nak mengambil zila masa hari exam..

Masa PAC dua hari kat PUSPEN Dengkil, abe Dae yang ke hulu ke hilir menghantar dan mengambil Zila kat tempat tu..

Nanti untuk interview kat Jalan Cenderasari, Abng Jamal dan Kak Azan pulak yang akan tolong hantar dan ambik Zila..

Betulkan hidup ini..kita saling memerlukan antara satu sama lain..Alhamdulillah..Allah kurniakan Zila adik beradik yang sangat baik..So..x susah untuk zila minta tolong abang2 dan kakak..dan memandangkan mereka menetap di area KL..lagi la senang untuk kami berhubung..

Ermm..macam panjang je entri kali ni...sebenarnya just nak citer..zila berdebar skarang...kalo fikir pasal interview tu..hehehe...Doakan Zila berjaya ya...

Zila xnak letak harapan 100 peratus zila akan dapat..takut xdapat nanti zila kecewa giler2..nangis2..yang zila tau..Zila akan cuba buat yang terbaik..Kalau ada Rezeki..Insyaallah dapat..tapi kalau xdapat..Mungkin rezeki Allah untuk zila adalah kat tempat lain..Insyaallah..

Ok..that's all till now..Hope to meet again..

Thanks for reading my beloved Readers..


No comments:

Post a Comment