Wednesday 2 January 2013

Sesungguhnya doa itu didengari..

Assalamualaikum Readers

Di saat hati sedih memikirkan hala tuju kehidupan, Allah masih memberi jalan..pertamanya nampaknya kontrak zila sebagai RA masih bersambung sebabnya Assistant Director, Kak Suriati baru je bagi data terbaru untuk tracer tahun 2012..So akan bermulalah proses cleaning dan perkara2 mudah terlebih dahulu...

Keduanya..ketika hati kecil berbisik, xda ke interview invitation untuk diri ini, makanya baru sekejap tadi zila menerima panggilan untuk job interview..memang..belum tentu zila dapat kerja tersebut..tetapi ada la sinar baru dalam kehidupan ini..Ya Allah..permudahkanlah urusan hamba..jika pekerjaan itu baik untuk hamba, maka perkenanlah doa hamba untuk memulakan perjalanan baru dalam kehidupan ini..

Ya Allah..betapa kuasaMu begitu hebat..Mendengar setiap keluhan hati hambaMu yang tidak pernah putus memohon pertolonganMu..HambaMu lemah Ya Allah..cepat melupakan nikmatMu dan sering mengeluh di atas ujianMu..Ampunkan Hamba Ya Allah..

Makanya kawan2..jangan pernah putus meminta kepadaNya..mungkin apa yang tidak tertunai itu adalah bukan yang terbaik untuk kita..Jangan pernah mengaku kalah..Teruskan perjuangan..:-)

Hidup ini adalah ujian.setiap detik dan ketika ada ujiannya..gembira itu ujian, kesedihan itu juga ujian..tatkala hati mula menurut kata Qarin, beristigfarlah duhai hati..Percayakan Allah..Dia Pembantu setiap hambaNya..

Sesungguhnya..keajaiban itu bisa terjadi hanya dengan Allah menyatakan Kun Fayakun..maka jadilah ia..tidak terlewat walau sesaat...

No comments:

Post a Comment