Nak share sikit...tentang staff kfc..haha...kan dah famous kau abg..masuk belog i yang xberape famous ni...
Semalam zila g KFC KL Sentral..mcm mengidam nak makan KFC..sampai2 KFC order yg snack box 2..satu untuk kak sasa, satu untuk zila...ngan air milo 1..air milo KFC mahal hokey...RM 4.10 giteww..berikut adalah perbualan semasa nak mengorder...
KFC staff: hai..
Zila: Hai..Saya nak take away ye..(belum tnya zila dah cakap)..Snack box 2, air milo satu..
KFC staff: itu sahaja?
Zila: Ya..
Budak KFC tu pon mundar mandir siapkan order..sebelum siapkan order zila cakap kat dia
Zila: Saya nak take away
KFC Staff: tulah..kan saya dah tnya tadi..nak makan sini ke take away..awk cakap nak makan sini..(ngan muka xpuas hati)
Zila: Mula2 lagi saya dah cakap nak take away kan..(muka bengang)..
haha..muka bengang la sangat..pastu zila tengok komputer yang letak harga tu..ingat RM 12.70..zila pon bagi la RM 13..sekali budak KFC tu cakap RM 13.45..hahahaha..paastu zila cakap oo ..zila pon bagi la RM1 lagi..masa tu macam dah malu la..konon nak wat muka hangin..sekali bagi duit xcukup...tapi tulah mamat tu..lain kali kira2 la siap dulu total baru g ambik barang2 makanan tu..kan zila dah malu..hehehehehe...pastu zila ambik KFC tu..zila cakap terima kasih dan berlalu pergi sambil menyedut air milo yang sedap itu....
nak cakapnya di sini...dalam perbualan di atas telah berlaku miscommunication..bila masa ntah dia cakap dia tnya zila nak makan sini ke take away..xde pon....xkan la zila pekak badak sangat kan xdengar..jadi zila buat konklusi..mungkin zila xperasaan dia tnya...
dan keduanya..perlu ke dia nak marah zila ngan cakap kan saya dah tnya tadi...bukannya susah pon..snack box tu dah memang dalam kotak..air milo pon bukan kena bungkus balik..letak penutup je..mana la manner awak abg KFC oiiit..saya order snack box bukan makna saya xde duit kalau rasa nak pandang rendah kat saya..wlaupun sy memng xkeje lagi dan duit tiada berjuta..takat nak makan KFC mampu lagi la...
yang ketiga..rasanya staff KFC diajar untuk cakap terima kasih kat customer..dan kadang2 siap cakap datang lagi...TERIMA KASIH< DATANG LAGI..tapi yang berlaku semalam..zila yang cakap terima kasih...dan semestinya zila yang akan datang lagi KFC..kikikiki....Zila pernah je jmpa orang2 KFC yang baik hati, peramah..mungkin diorang memang jenis baik hati dan mula2 kerja kot..so adab dengan customer kena jaga...so untuk bersangka baik ngan mamat poyo tu...zila anggap la dia penat..dah lama kerja..so takat customer yang beli snack box mcm zila tu..apa la sangat..hahahahahahah...
Walaupun kena marah ngan KFC staff kat KL Sentral tu..zila tetap akan pergi KFC..xserik punya..huhuhu..lagipon bukan semua orang macam...
itu sajalah nak mengata sedikit sebanyak..kepada staff KFC yang baik hati..melayan pelanggan ngan baik hati..terima kasih banyak2..jasamu dikenang .kepada yg xberapa nak beradab tu..please la...jangan nak emo sangat ngan customer..kakak zila pon penah kena marah ngan staff Mc D..tu pon berlaku depan mata..memekik melolong depan customer mintak siapkan order pon pernah jadi dekat Mc D masjid jamek tu..apalah..jadi macam tu...lupa kot apa yang diajar masa training..
PS: oit zila..sedap mengata orang...hehehe..bukan mengata..tapi bercerita realiti kehidupan...
assalam zila, air milo yang awak beli kat kfc Kl sentral tuh harga RM4.10 pon dikira mahal tapi semalam saya beli air milo di cawangan Kfc alor setar Limbong Kapal dengan harga RM4.80.. mmg melampau2 mahal ni..Zila rasa normal ke bagi sesebuah restoran Fast food menjual air milo dengan harga RM4.80 segelas?
ReplyDelete